De eerste indruk van Tanzania... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joyce Hazenoot - WaarBenJij.nu De eerste indruk van Tanzania... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joyce Hazenoot - WaarBenJij.nu

De eerste indruk van Tanzania...

Door: Joyce en Jesca

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 April 2017 | Tanzania, Arusha

Karibu!! Welkom op onze blog!
Gister begon ons avontuur door in het vliegtuig te stappen naar Tanzania! We hadden allebei thuis afscheid genomen van onze familie en op schiphol stonden Stefan en Koen ons uit te zwaaien. Na het afscheid kwam de eerste uitdaging al: de koffers waren te zwaar. Ik (Joyce) had veel kilo's met spullen voor mijn stageplek waardoor mijn koffer te zwaar was. In de hectiek hebben we dingen bij Jesca haar koffer gestopt en toen waren we "good to go"!
De vlucht is helemaal soepel verlopen. De uren vlogen voorbij, letter en figuurlijk! Met KLM vliegen was echt een luxe. Een rechtstreekse vlucht naar Kilimanjaro Airport, onbeperkt drinken, goed eten en leuke films. Eenmaal bij het dalen om te landen sloegen de zenuwen pas echt toe. We kwamen aan in het donker, het was er warm, moesten een visum aanvragen. Dat visum aanvragen ging typisch op zijn Afrikaans. De mensen kennen geen werkdruk en alles gaat op zijn gemakje. We werden naar drie loketten gestuurd en daarna was het visum rond. De mensen daar hebben wel haast wanneer ze geld kunnen verdienen. Ze dragen graag je koffer maar in ruil voor geld. Gelukkig werden we opgehaald door een lieve taxi chauffeur die de organisatie voor ons geregeld had. Een uurtje later kwamen we aan bij Kundayo Apartments. Hier werden wij vriendelijk ontvangen door ons gastmeisje Beatrix. In het appartement aangekomen was het meteen schrikken want we hadden de eerste kakkerlak gesignaleerd. Dappere Jesca had hem in 4 pogingen in de pan gevangen en naar buiten gebracht. Hierna slapen was echt geen optie dus we hebben eerst nog onze koffers uitgepakt en gedoucht in ons mini appartementje. Na een potje yahtzee moesten we toch echt gaan slapen.
Vandaag werden we wakker met prachtig weer. Beatrix kwam ons verassen met een Afrikaans ontbijt in het restaurant. Bij het restaurant hebben we wifi en konden we even Koen, Stefan en onze families appen en facetimen. Daarna kwam Marjolein van de organisatie ons ophalen om ons een korte rondleiding door de stad te geven. We zijn naar een lokale farmers market geweest, even geld wezen pinnen en we hebben een paar boodschapjes gedaan. Tijdens de lunch op een heerlijk terras heeft Marjolein ons nog de noodzakelijke dingen verteld en informatie gegeven. Marjolein en de mensen van het compound zijn super vriendelijk en zorgen er voor dat we ons welkom en op ons gemak voelen! Kwaheri!!

• 01 April 2017 - 17:24

Kiran:

Hi Jesca en Joyce,

Wat een leuk eerste verslagje om te lezen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste indruk goed bevallen is. En nog eens verwelkomt door een kakkerlak ook, bofkonten! ;-) That's Africa! Inderdaad Jesca, een held ben je om dit beestje te vangen. Meteen een tip: hou de koffers goed dicht want daar zitten ze graag in ;-) Geniet meiden en tot de volgende blog.

Liefs, Kiran

• 02 April 2017 - 11:25

Ada :

Hallo meiden

Wat leuk om julli eerste verslagje te lezen.
    Hoop dat er nog vele volgen.
    Heel veel plezier en vooral genieten van deze ervaring.

Groetjes ada

• 02 April 2017 - 22:49

Gerda.:

Haï Joyce ,hallo meiden,

Geweldig leuk om mee te lezen met jullie belevenissen daar. Een andere wereld lijkt mij.
    Veel plezier jullie, ennuh kakkerlak tjalk dat is wel een dingetje :-):-):-):-):-)
    Groetjes Gerda

• 03 April 2017 - 17:07

Laura De Winter:

Wat leuk dat jullie dat voor 8 weken gaan doen daar. Ik hoop dat jullie een gezellige en mooie onvergetelijke tijd daar zullen hebben. Zeker een mooie werkervaring ook. Ik ga jullie zeker volgend de komende weken.

• 04 April 2017 - 16:22

Ineke En De Rest Van De Winkel:

Hoi meiden
    fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Super leuk om te lezen hoe jullie alles ervaren